Maastricht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Koster en Annemiek Havinga - WaarBenJij.nu Maastricht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Marije Koster en Annemiek Havinga - WaarBenJij.nu

Door: MAmissie

Blijf op de hoogte en volg Marije Koster en Annemiek Havinga

22 Juni 2010 | Nederland, Amsterdam

09. 52 uur
Het lot heeft besloten. We gaan naar...Maastricht! Het duurt even, maar dan ben je ook ergens. En daarna? We zien wel.
Goed, even ter uitleg.
Marije en Annemiek zijn op een winterse dag met de trein naar Zandvoort gegaan. Maar daar is in het laagseizoen weinig te doen. Dus gingen we maar naar Amsterdam Centraal. *Inkiepinkieroodwitblauw Inkiepinkie DRIE* Dus wij naar spoor 3. De trein ging bijna weg, op naar Schiphol. Dus wij naar Schiphol. Waar we alle reizigers uit Nairobi welkom hebben geheten in Nederland.
Enig.
Je kan met een weekOV dus overal heen, en meestal ga je dan, zo zijn wij, winkelen. Maarja, je geld raakt een keer op. Dus moesten we een ander plan verzinnen. Zodoende; Marije en Annemiek met een Doel. Of nee, veel beter; Marije en Annemiek met een Missie.
De MA-Missie.
Het concept: we zoeken van te voren leuke bezienswaardigheden en gekke dingen op van verschillende steden. Die schrijven we op lootjes en op Groningen CS trekken we er één. En dat is nu dus Maastricht (het had ook Arnhem, Deventer of Leiden kunnen zijn). In die stad moeten we zo gauw mogelijk de plekken op het lootje opzoeken (er wordt geklokt). Marije fotografeert, Annemiek notuleert. En dan mogen we een volgend lootje trekken. Zo ontdekt men Nederland. Hoe leuk.
Maarja, Maastricht is wel een eindje weg, inmiddels staan we op Zwolle CS en nemen we de trein naar Den Bosch. En van daar uit de trein naar de verste uithoek van Nederland; Maastricht.

11.57 uur
Station Eindhoven. Er zijn 4 vriendinnen (65+) ingestapt. (zie andere blog)

15.44 uur
Maastricht was geweldig! We moester er wel even inkomen. Maar na het 304 bladzijdes tellende busboekje van Zuid-Limburg te hebben doorgebladerd, namen we dus bus 9 richting Vrijthof. De Sint Servaasbasiliek, het Vrijthofplein, Theater aan de Vrijthof gingen voorspoedig.
Eenmaal na een bezoekje aan de verstopte VVV vonden we ook de Sint Servaasbrug, de Helpoort en het Stadspark. Het was warm in Maastricht. De meeste Limburgers waren slechts gehuld in wat zomerse kledij. Daar liepen we puffend tussen met onze winterjassen.
We hebben ook wat van het winkelgedeelte van Maastricht gezien. En het is hier leuk shoppen. Dat weten we overigens niet helemaal zeker, want geld hebben we niet. En shoppen is ook niet onze missie.
Op Maastricht Centraal heeft het lot weer besloten. En we gaan naar...Arnhem!

18.14 uur
We gaan toch maar niet meer naar Arnhem. Jammerdebammer. Want om half 7 staat er een overheerlijke lasagne mét salade op ons te wachten in Zwolle. Aafke (nichtje van Marije, woonachtig in Zwolle) heeft zich voor de twee moegestreden reizigers opgeofferd en kookt voor ons.

21.17 uur
In de trein terug naar good-old Groningen. Het eten was heerlijk!!
En dag 1 van de MA-Missie zit er op.

Heb je nog leuke suggesties wat andere steden betreft? Reageer!!