Voorbereiding - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Marije Koster en Annemiek Havinga - WaarBenJij.nu Voorbereiding - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Marije Koster en Annemiek Havinga - WaarBenJij.nu

Voorbereiding

Door: MAmissie

Blijf op de hoogte en volg Marije Koster en Annemiek Havinga

21 Januari 2011 | Nederland, Groningen

Hallo allemaal,

Op de dag dat Doutzen van haar eerste kind bevalt, studenten op het Malieveld staan te protesteren en Gordon 25 jaar in het vak zit; staat ook de eerste MA-Missie van 2011 in de agenda!
Dat dit een heuglijk feit is, hoeven we niet nader toe te lichten.
'En waar gaat de reis naar toe?' zult u zich allen afvragen.
Waarop we tweestemmig in koor zullen antwoorden: 'Amsterdam!'.
Het Mokums paradijs zal volgende week een bezoek krijgen van ons; strijders met een missie. Of nee; Missie.

Goed, even ter uitleg.
Marije en Annemiek zijn ruim anderhalf jaar terug op een winterse dag met de trein naar Zandvoort gegaan. Maar daar is in het laagseizoen weinig te doen. Dus gingen we maar naar Amsterdam Centraal. *Inkiepinkieroodwitblauw Inkiepinkie DRIE* Dus wij naar spoor 3. De trein ging bijna weg, op naar Schiphol. Dus wij naar Schiphol. Waar we alle reizigers uit Nairobi welkom hebben geheten in Nederland.
Enig.
Je kan met een weekOV dus overal heen, en meestal ga je dan, zo zijn wij, winkelen. Maarja, je geld raakt een keer op. Dus moesten we een ander plan verzinnen. Zodoende; Marije en Annemiek met een Doel. Of nee, veel beter; Marije en Annemiek met een Missie.
De MA-Missie.
Het concept: we zoeken van te voren leuke bezienswaardigheden en gekke dingen op van verschillende steden. Die schrijven we op lootjes en op Groningen CS trekken we er één. En dat is nu dus Maastricht (het had ook Arnhem, Deventer of Leiden kunnen zijn). In die stad moeten we zo gauw mogelijk de plekken op het lootje opzoeken (er wordt geklokt). Marije fotografeert, Annemiek notuleert. En dan mogen we een volgend lootje trekken. Zo ontdekt men Nederland. Hoe leuk.

Dat we naar Amsterdam gaan, is nu echter al zeker. We slapen in een hotel (hoewel we voorheen alleen hostels betraden..). Maar wat wij die twee etmalen zullen beleven is nog een verrassing/vraagteken. Uiteraard worden jullie trouwe lezers van dit alles op de hoogte gehouden. Reacties/adviezen/tips zijn altijd welkom en daar worden we bovendien blij van!

Onder het motto: 'als de lente komt pluk ik voor jou tulpen uit Amsterdam,' krijgt u allen een bloemengroet van ons.

Marije en Annemiek

ps. Duim mee voor mooi weer!

• 21 Januari 2011 - 18:37

Marije Koster En Annemiek Havinga :

Foto's van deze en alle andere reizen volgen zo snel mogelijk!

• 21 Januari 2011 - 20:22

Willie:

Wat een leuk verhaal weer, veel plezier in Amsterdam. Ik ben daar niet vaak geweest, dus heb niet zo veel tips

• 22 Januari 2011 - 09:11

Foka:

Goedemorgen dames, veel plezier in Amsterdam. Je kunt achter het CS een veerpontje nemen (gratis!) en de big city eens vanaf het IJ bekijken.

en pas op voor zakkenrollers :)