Onderweg naar Azie - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Marije Koster en Annemiek Havinga - WaarBenJij.nu Onderweg naar Azie - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Marije Koster en Annemiek Havinga - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Azie

Door: MAmissie

Blijf op de hoogte en volg Marije Koster en Annemiek Havinga

05 Oktober 2011 | Egypte, Caïro

Lieve allemaal,

De dag van ons vertrekken is aangebroken en inmiddels alweer voorbij. Het is nu bijna half acht 's avonds en we zijn in stunning Bangkok.

Onze reis begon gisterochtend op Schiphol, door een complete fanclub (Joris Linsen incluis) zijn we uitgezwaaid. Een emo-afscheid, dat wel een beetje, je gaat immers niet zo vaak voor 3,5 maand weg. We vlogen naar Cairo in een soort Ryanairformaat vliegtuig. Annemiek zat naast Marije en daar weer naast zat een Egyptische Nederlander onderweg naar de bruiloft van zijn broer (in Cairo dus). Na ruim 4 uur met een tekort aan beenruimte te hebben gezeten, konden we de beentjes strekken in Cairo. De douane stelt daar niks voor, de dames bij de toiletten echter wel. Ze wilde wel euro's voor ons toiletbezoek, maar die hadden we niet meer. En aan Thaise bahtties had ze vast niet veel. We hebben haar dus maar omgekocht met 'Dutch candy' (= winegums), waar ze overigens best tevreden mee was. Bij het verlaten van het vliegtuig hoorden we trouwens Blof door de speakers bij de gate, wel een redelijke vooruitgang gezien het arabische geriedel in het vliegtuig, haha.
Het volgende vliegtuig vertrok ruim drie uur later, en dat was me toch een hypersonisch ding! Prachtig. We zaten niet naast elkaar, maar we hadden wel anderhalve stoel tot onze beschikking. Tijdens deze vlucht werden we weer voorzien van een maaltijd (de 2e van deze avond) en de volgende ochtend volgde nog een stevig ontbijt met worst, ei en yoghurt. Eenmaal het vliegtuig uit; half 8 's ochtends Nl-tijd waren we toch een potje gaar. Opzich hadden we wel geslapen in het airplane, maar toch voelde het alsof we een nachtje hadden doorgehaald.
Toen op zoek naar de bus, die ons naar het hostel zou brengen. Grap van dag was: die hele buslijn bleek niet meer te bestaan. We hebben het 3x nagevraagd, maar nee, we moesten toch echt met de toh-ween (= train = trein). Prima te doen, trouwens. Je koopt hier trouwens geen kaartje en ook geen ov-chip: maar het is een soort Bert Bouma's Wessel Gansfortmuntje, zo'n rooie en daarmee door de poortjes naar de trein (met die z-w-a-r-e tassen). Een conducteur liet ons ook he-le-maal naar het uiteinde van het perron lopen. Grappig detail; meneer salueerde als een soldaat zegmaar als de trein vertrekt en aankomt. Na de luxe trein (waar Annemiek met haar 20 kg backpack tegen een man aan stootte, arme Thai, viel zelf ook bijna om) stapten we op Makassanstation uit. Even waren we in de veronderstelling dat de airco het in de trein niet deed. Niets bleek echter minder waar, want toen we uitstapten klapte de warmte tegen onze kop. Op zoek naar een bushalte, was er wel, maar de bus leek niet komen. Toen maar random in een andere bus gestapt, bleek volledig de andere kant op te gaan. Dus er maar weer uit, buschauffeur kon ook geen Engels. Als twee moegestreden toeristen in hartje Bangkok werden we aangesproken door twee taxichauffeurs. Vriendelijke mensen en we besloten met een van hen mee te gaan. Onze hero mr. Sokhpun (de taxidriver) heeft ons afgezet voor de deur van ons onderkomen. Fijnfijn. Onderweg nog over van alles gepraat, zijn gezin, de koning van Thailand en typisch Thaise muziek. Gezellig. Ook vroeg hij of we sporten, jogging? Nou nee, but our dads do! Dat was ook goed.
Tegen een uur of 6 konden we eindelijk intreden in onze kamer-voor-drie-nachten. En in de tuin genoten we van onze overheerlijk gesmeerde broodjes. Nu dus even typen en straks douchen en slapen.
Nou trouwe lezers, dit was het wel. Tot het volgende verslag! En pap, succes met de marathon zaterdag!
En iedereen bedankt voor de leuke reacties op het vorige verslag :)
Met onze gezondheid gaat het verder prima, de medicijnen liggen nog ongebruikt onderin de backpack. No worries, mate!

xx van ons allebei

• 05 Oktober 2011 - 13:07

Willie:

Heel fijn weer wat te horen. Hier is alles goed, ben vandaag even bezig met de nascholing van de zoco cursus, welke ik morgen weer heb. Bewolkt weer, beetje regen hier.

Kus

• 05 Oktober 2011 - 13:18

Gerlinda:

Toppers!
    Ik kijk uit naar het volgende verslag hihi:D

• 05 Oktober 2011 - 13:20

Lysette:

jeeej! jullie zijn veilig aangekomen.. top! nu al 300verhalen in 1. enjoy lady's! x

• 05 Oktober 2011 - 14:00

Johan:

Als echte globetroettels razen jullie door de wereld. Het is nu al vermakelijk om jullie verslagen te lezen.Geniet er van.
    XXX Johan

• 05 Oktober 2011 - 14:14

Gea:

Het avontuur is begonnen! Fijn dat jullie de eerste trip goed hebben doorstaan en even kunnen acclamatiseren!

• 05 Oktober 2011 - 14:26

Ingrid:

Ha wereldreizigers..
    fijn te lezen dat de reis goed is gegaan, en dat jullie nu heerlijk in het hostel zitten. geniet van al het moois om jullie heen. Heel veel succes.

• 05 Oktober 2011 - 14:45

Foka:

Hello ladies,
    Wat een leuke belevenissen weer. Veel plezier aan de andere kant! Lekker weertje daar zeg.

• 05 Oktober 2011 - 14:55

Aafke:

Joehoeeee! Een verhaal van mamissie. (Vind ik leuk) Fijn dat jullie veilig in Bangkok zijn. Jullie beleven nu al geweldige avonturen. Ben benieuwd naar de rest van jullie reis. Heel veel plezier laiverds!

XXX

• 05 Oktober 2011 - 15:59

Mama/Esther:

Wat toch heerlijk om te lezen dat het weer typisch op z'n M/A's gaat. Ben zo trots op jullie! De tranen waren na zo'n 15 min weer over hoor! Daarna met oma en Titia naar Volendam was erg gezellig! Lisanne heeft haar theorie gehaald en Thimo's abces is geslonken! Dus ook hier goed nieuws. Lieverds kijk nu al weer uit naar de volgende update. xx

• 05 Oktober 2011 - 17:41

Jenne Postma:

Hoi Marije en Annemiek, na alle lange weken in duffe OWP's en computerlokalen nu eindelijk ook voor jullie het avontuur !
    Veel plezier en take care !

• 05 Oktober 2011 - 18:07

Nynke:

Hey dikke bekpekkerts, heel veel plezier daar en succes in Pnomh Penh!

• 05 Oktober 2011 - 19:49

Frouwkje:

Fijn te lezen dat jullie al zover zijn en alles goed gaat en al heel wat beleefd hebben, past wel een beetje bij jullie geloof ik . Reinder en ik zijn vandaag naar de Meijerwerf in Duitsland geweest, waar ze die grote cruise-schepen bouwen. Best wel leuk. Groetjes

• 05 Oktober 2011 - 21:10

Jannie A.:

Hier begint nu echt de herfst. Bij jullie in Bangkok is het altijd 30 graden? In de media hier, horen we over de grootste moessons en regens in Thailand van de laatste 50 jaar. Klopt dat niet? Thaise mannen zijn wel wat kleiner dan Annemiek. Kun je wel tegen zo'n kleintje? Beetje voorzichtig daarmee. Veel plezier......

• 06 Oktober 2011 - 08:29

Oaltje:

Geweldig wat een verhaal! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.Groetjess

• 06 Oktober 2011 - 08:43

Irma:

Hoi meiden,

Jeetje, wat klinkt dat super allemaal.... er is sprake van een klein beetje jaloezie hier aan deze kant van de wereld, achter-mijn-bureau-op -mijn-kantoor-in- uithuizen-zucht-......
    Enjoy!!!

• 06 Oktober 2011 - 09:20

Anita:

He toppers,

Wat toch een heerlijkheid om jullie verslag te lezen. Zoals het er staat beleef je het gewoon mee ;-)
    En fijn te lezen dat jullie dit stuk van de reis goed door gekomen zijn! Enjoy!!
    XXX van ons 4'tjes

• 06 Oktober 2011 - 10:35

Jorrit:

heey marije het klinkt leuk maar er staat bij je huidige locatie cairo in egypte moet nog verandert worden grts jorrit esther en else

• 06 Oktober 2011 - 11:32

Rianne Vos:

Wat een mooi reisverslag! Geniet lekker van jullie trip. Het weer is vast beter als in nl! Storm en regen. Veel plezier, ik kijk uit naar jullie volgende verslag! Liefs rianne

• 06 Oktober 2011 - 12:13

Maaike Hoeksema:

Haha wat een mooi verhaal! Jullie schrijven echt goed :D En dat Bert-Bouma-muntje weet ik nog precies :p geniaal detail! Fijne reis verder :)

• 06 Oktober 2011 - 20:30

Alieke:

Ahhh wat klinkt dat allemaal geweldig! Nergens last van gehad an? Heb me ook even aangemeld, krijg ik nu gewoon bericht als jullie weer een nieuwe blog plaatsen! Leuk! Geniet ervan en veeeel plezier! Hebben jullie de fluitjes al nodig gehad ;) ?? LIEFS!