Naar de GGD - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Marije Koster en Annemiek Havinga - WaarBenJij.nu Naar de GGD - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Marije Koster en Annemiek Havinga - WaarBenJij.nu

Naar de GGD

Door: MAmissie

Blijf op de hoogte en volg Marije Koster en Annemiek Havinga

12 Juli 2011 | Nederland, Groningen

Dag allemaal,

Er zijn weer nieuwe ontwikkelingen rondom onze trip.
Jaja, de eerste vaccinaties zijn gehaald. Au!
Beide moeten we er een stuk vijf. Pijn in de armen en pijn in de portomonnee. Ka-tjsing!
Maar dit alles hebben we er natuurlijk ruimschoots voor over! :D
Voor de mensen die binnenkort een internationale reis gaan maken, vaccinaties zijn geen grapje.
Gisterochtend werden beide prikken in de armspier gezet. Ik had de prik eigenlijk middenin mijn bovenarm verwacht. Echter, zowel DTP als HepAB werden zowat in mijn oksel gezet. 'Kunt u uw arm wat ontspannen?' De ene arm brandde wat na, de andere ging wel. Links zou ik wel wat spierpijn krijgen. Nou, dat heb ik geweten. Een paar kleerhangers van de H&M vasthouden deed al zeer. De lol was dan ook gauw van het winkelen nadien af.
Ik ben dan ook totaal niet kleinzerig en ik stel me ook nooit aan.
Afijn, mocht u een trip plannen naar ver weg (richting Turkije moet men al inentingen, hoor!), sta hier van tevoren even bij stil. Plan de vaccinaties ruim, tas inpakken is twee dagen later nog steeds onmogelijk en de GGD hanteert een laaange wachtlijst (wanneer je bereid bent meer te betalen, valt dat mee).
Ook kreeg ik de wereld aan informatie over schoon drinkwater, hondsdolheid, knokkelkoorts en malaria. Na het gesprek zou je even kunnen denken dat je de hele reis annuleert. Maar dat doen we toch lekker niet.
Één ding moet ik de GGD nageven, het is er wel gezellig: gemozaiekte bloempotten, reistijdschriften en neplianen hangen in de wachtruimte. Evenals twee giraffen (nep), een klamboe (met immense fake-vliegen aan de buitenkant; aha, daar is een klamboe voor!), een paspop verkleedt als reiziger en twee gorilla's achter de balie, ook nep.
Dus we gaan er nog twee keer heen!

Liefs,
Annemiek (en ook van Marije)

  • 12 Juli 2011 - 13:15

    Tante Fenny:

    Oh, Oh, Ik heb echt medelijden met jullie! Maar je moet maar zo denken ,
    het is voor het goede doel!
    groetjes, tante Fenny.

  • 12 Juli 2011 - 15:50

    Willie:

    Weer een leuk verhaal, ik weet niet of ik nog vaccinaties wil nu.........

  • 12 Juli 2011 - 17:26

    Foka:

    Zet de gorillla's in de mist, gooi Jane in de lianen en fly away naar de big five zou ik zo zeggen, maar dat duurt nog eventjes ............ 84 dagen ;)

  • 12 Juli 2011 - 18:25

    Marije:

    Daarnaast willen ik benadrukken dat de mensen er wel kunnen prikken, maar geen pleisters kunnen plakken! Mijn pleister zat ongveer 2 cm te ver naar linkonder. Gevolg; toch nog overal bloed en pijn bij het aftrekken van de pleister die geen nut had!

  • 13 Juli 2011 - 08:44

    T.mini:

    niks voor niks dus. voor hoeveel jaren zijn die prikken ??

  • 13 Juli 2011 - 09:10

    Marije Koster En Annemiek Havinga :

    Nou, dat wisselt. Sommige 3 jaar, andere 10 jaar en soms als je 3 keer dezelfde krijgt: levenslang! Kijk, dan hebben we het ook ergens over :D

  • 29 Augustus 2011 - 13:49

    Else:

    au! au! au!
    gelukkig hoef je in europa geen prik!

    was het een leuke wachtkamer?
    dan wet ik of ik daar ooit heen ga.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Phnom Penh

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2013

Tarzan en Jane op een scooter

27 Januari 2013

Nieuwe reis!

12 November 2012

COLT heeft de publieksprijs gewonnen!

19 September 2012

Bedankt!

08 September 2012

Stem op het COLT solarproject
Marije Koster en Annemiek Havinga

Actief sinds 22 Juni 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 119294

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2013 - 04 December 2013

Daarissie, een nieuwe MA-missie!

04 Oktober 2011 - 11 Januari 2012

Phnom Penh

26 Januari 2011 - 27 Januari 2011

Amsterdam

17 September 2010 - 18 September 2010

Assen, Deventer en Zwolle

25 Juni 2010 - 01 Juli 2010

Krakow

01 Februari 2010 - 04 Februari 2010

Dublin

31 Augustus 2009 - 04 September 2009

Leiden, Den Haag, Amsterdam

24 Maart 2009 - 24 Maart 2009

Maastricht

27 Februari 2009 - 01 Maart 2009

TOP-trainingsweekend

16 Juli 2006 - 09 Augustus 2006

Werken op Schier

02 Juli 2006 - 10 Juli 2006

Taizé

14 Februari 2005 - 16 Februari 2005

Meppen

Landen bezocht: