Er waren eens twee gekken die gingen backpacken - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Marije Koster en Annemiek Havinga - WaarBenJij.nu Er waren eens twee gekken die gingen backpacken - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Marije Koster en Annemiek Havinga - WaarBenJij.nu

Er waren eens twee gekken die gingen backpacken

Door: MA-missie

Blijf op de hoogte en volg Marije Koster en Annemiek Havinga

11 Juli 2013 | Nederland, Groningen

Lieve allemaal,

Daarissie, een nieuwe MA-missie!

Ja, de twee moegestreden juffen die dit jaar een kleuterklas hebben vermaakt, maken nu tijd voor vakantie en straks voor nog iets veel mooiers: ene nieuwen reisch!

Waarom? De monsters zijn verslagen, we hoeven geen indianen meer te bekeren en kunnen ook paard en zwaard rustig thuislaten. We komen niet meer thuis met schepen vol goud, koffers vol exotische diersoorten. De lol is eraf, zou je zeggen. De wereld is in kaart gebracht: dus waarom op reis als je een olifant ook in de dierentuin kunt vinden?

Toch gaan we weg en wel al eind augustus. Eerst twee weken vertoeven rondom Bangkok, visa regelen en wennen aan het Aziatische (lees: mensen, klimaat, voedsel en cultuur). Dan door naar Myanmar, om aldaar vier weken rond te trekken in het land waar we al zó lang zó graag heen wilden. De reis vervolgt zich richting Maleisië, een tussenstop van ongeveer twee weken, feitelijk omdat hierheen vliegen het goedkoopst bleek te zijn. Laten we eerlijk wezen, deze reis wordt wel mede mogelijk gemaakt door AirAsia. Alles te voet of te ezel doen, dat werd ons te gortig. Want daarna vertrekken we naar Nepal: met stip op nummer één in de lijst der reisbestemmingen.

Recept voor iets onvergetelijks:

- Men neme twee afgestudeerde juffen die, na een jaar werken, denken: 'Is dit alles?'.
- Twee backpacks
- Een ticket terug naar Azië.

Hiermee maak je een te gek avontuur, met letterlijk/figuurlijk hoogte- en dieptepunten.
Wat ons tijdens eerdere MA-missies heeft mogen vermaken, zijn alle reacties, e-cards, likes en lieve woorden van jullie lezers. Dat was zo leuk en daar zijn we wel een beetje door verwend. Nogmaals dank daarvoor! Blijf ons volgen, meld je aan voor de mailinglist (zie linksonder) en zie wat er van dit recept gebakken wordt!

Liefs,

Marije en Annemiek

• 11 Juli 2013 - 20:31

Karin:

Nou dames!! Weer een hele onderneming, geniet ervan en heel veel plezier!!

Xx Jacob Karin & Kids

• 11 Juli 2013 - 21:01

Willie:

Dus jullie gaan weer los met de MAmissie. Leuk hoor! Maar ik mis nog een verslagje van de Banjer.
    Tot horens.

• 11 Juli 2013 - 22:24

Fenny Haveman:

Hey Annemiek !
    Eerst even een bedankje voor gisteravond. dat heb je leuk samen gevat , de twee dromen .
    Allemaal hebben we er van genoten, leuke reacties gehad.
    Nu jullie weer samen op reis gaan en wàt voor reis !! wensen wij jullie straks veel plezier toe!
    We lezen graag de Mamissie verhalen.
    Tante Fenny.

• 11 Juli 2013 - 23:32

Jesse & Klara:

Wij gaan jullie volgen!! En wow, Nepal, prachtig! Heel veel plezier met de voorbereidingen!
    Jesse & Klara

• 12 Juli 2013 - 13:20

Alieke:

Meiden!
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier en er super van gaan genieten! Ik ben nu al zo jaloers!
    XXX&XXX

• 12 Juli 2013 - 17:03

Arwin:

Dat zijn de betere berichten.
    Maar Myanmar en Nepal zouden eigenlijk wel de eerste plaats moeten delen. Enne... vergeet Chiang Mai niet!

• 14 Juli 2013 - 09:57

De Buurtjes:

Heerlijk dat reis luchtige en avontuurlijke van jullie.
    Doe voorzichtig en vooral genieten
    We zullen jullie "op de voet" volgen
    Liefs de buurtjes

• 19 Augustus 2013 - 14:37

Miranda, Tieshan En Swen:

Namaste anniemiek en marije

hele fijne reis! en heel veel plezier!