Happiness is not something ready made. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marije Koster en Annemiek Havinga - WaarBenJij.nu Happiness is not something ready made. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marije Koster en Annemiek Havinga - WaarBenJij.nu

Happiness is not something ready made.

Door: MA-Missie

Blijf op de hoogte en volg Marije Koster en Annemiek Havinga

29 Augustus 2013 | Thailand, Bangkok

Dit verslag in het kort samengevat (voorde mensen met weinig tijd en zin om het hele verslag te lezen, dit is een nieuwe service van MA-missie): We zijn dus goed aangekomen en voor de rest gaat het prima.

Bovenstaande titel staat op het schriftje waar ik nu in schrijf, gekocht in een van de zevenduizend 7-11’s (= supermarktje op elke straathoek in Bangkok). Een beetje negatief misschien. Maar de tweede zin is dan ook: ‘it comes from your own actions.’ En dat is natuurlijk wel waar.

Waar we hier gelukkig van worden:
- Een trui terugvinden die je bij de douane had laten liggen.
- Je tas uitpakken en ontdekken dat er een shampoo-fles geëxplodeerd is, en dan ontdekken ‘wow, er kan echt heel veel in deze tas.’
- Al je bagage uitspoelen, wat opzich al een verfrissend klusje is, en dan merken dat alles voor de komende paar weken naar GlissKur ruikt.
- In een fijn bed slapen na een nachtje doorhalen in een vliegtuig. Dat het water door het putje van de wasbak vervolgens op je voeten terechtkomt en dat er een gat in het dak zit, dat laten we achterwege.
- Een ananasje op straat eten.
- Chillen in een parkje, bij een goed gesprek met twee Thaise vrouwen en een gehandicapte dochter van één van hen. Ze waren heel geïnteresseerd in ons. En toen we vroegen hoe we het best bij de ambassade van Myanmanmar konden komen, werd er gelijk een hulplijn gebeld. Haha.
- Praten met een Nepalese reisgenoot. Hij was student aan de universiteit van Wageningen en zat naast ons in het vliegtuig. Hij vertelde over de scriptie die hij had geschreven, onderzoek naar mastitis (een ziekte bij droogstaande koeien). Ja, Ram. Ik had beloofd dat we over jou zouden schrijven in ons blog. Bjj deze. Wat ben jij een leuke en lieve Nepalees, wish you and your wife all the best! (arme vrouw, na twee maanden huwelijk vertrok hij voor twee jaar naar NL om voedingswetenschappen te studeren.) Nu gaat hij weer aan het werk in de dairy van de familie, ze maken ook ijsjes. En als we hem weer zien, gaan we lekker een stukje met hem fietsen.

Bangkok voelt echt wel weer als thuiskomen. De mensen, het eten, de warmte, de geuren, etc etc.
We zijn nu plannen aan het maken voor de komende tijd en ons aan het voorbereiden op Myanmar. Na twee dagen Bangkok hebben we nog geen echte drol beleefd, en alles is ook wel weer gewoon om hier te zijn. We zijn dus goed aangekomen en voor de rest gaat het prima!

And… action!

Liefs,

Marije en Annemiek

• 29 Augustus 2013 - 16:01

Paps:

Super dat jullie weer aan het verslagen schrijven zijn begonnen, hou ons goed op de hoogte van alle ins en outs, veel plezier de komende tijd.
    Ga nu beachvolleybal spelen bij de ACLO, in de brandende zon, lekker tropisch.Denk aan jullie!

groet Paps

• 29 Augustus 2013 - 17:37

Lysette:

Avonturiers. Bijna niks meegemaakt en toch leuk om te lezen en alweer van alles beleefd. Lekker van de gesprekken, vieze tassen, glisskur en Verweg genieten. Hier gaat ook alles goed, gelukkig nog mooi weer en de logeerkamer langzaam aan het omtoveren!! Foto's volgen hoor. Lieeeefs x

• 29 Augustus 2013 - 17:42

Willie:

Van wie was die trui?
    Shit van die shampoo!! Maar ja er zijn ergere dingen.
    Leuk verslagje alweer, hier alles goed.
    40-urige buitenshuis werkweek voor mij. Pfieuw.
    groetjes Willie

• 29 Augustus 2013 - 19:07

Willie:

Onderstaand artikel stond vandaag in de Telegraaf, even ter kennisgeving...... (jullie zijn net weg mailt tante Mienie)

Antwerpen werft leraren in Nederland

De Belgische stad Antwerpen gaat leraren werven in Nederland. Dat schrijft de Vlaamse krant De Morgen dinsdag.

Het schooljaar begint binnenkort, maar er staan nog veel vacatures open. Op 8 oktober houdt Antwerpen een dag die de Nederlandse docenten moet overhalen te kiezen voor Vlaanderen. Zo zijn er rondleidingen op scholen.

In 2020 zullen er bijna 3500 vacatures zijn in het onderwijs in België. Er zullen maar 1800 docenten afstuderen. Met name in het basisonderwijs zijn veel vacatures.

• 29 Augustus 2013 - 20:55

Alieke:

Ahhhh wat goed om te horen!
    Genietse meiden!
    xxx :)

• 29 Augustus 2013 - 22:18

Klara:

Nou, het geluk is toch wel aan jullie zijde; al contact met een echte Nepalees! Altijd leuk toch? Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Geniet ervan meiden! Als we Glisskur moeten sturen..................zeg het maar!

• 30 Augustus 2013 - 01:07

Arwin:

Gewoon lekker door avonturieren.... en de Nepalezen zijn echt fantastisch! Volg het advies: eerst doen, en dan pas eens gaan nadenken... go with the flow, laat alle Nederlandse (voor)oordelen lekker achter je, en voor je het weet fiets je met een Nepalees door de Himalaya of sta je een groepje Burmese kinderen een 'lesje' te leren....

Bye xx

PS. Dat van die ananas is stiekem het allergemeenste om te schrijven want nu ik eraan denk mis ik ze weer ;-)

• 30 Augustus 2013 - 07:38

Marian:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en je weer helemaal thuis voelen! Wens jullie heel veel plezier en happiness! Veel liefs uit tanzania!

• 30 Augustus 2013 - 11:00

Aafke:

Hoi lieve dames!

Goed om te horen dat het jullie prima vergaat.
    Wederom een mooie staaltje schrijfwerk. Het voelt zowaar of ik bij jullie ben.
    Heel veel plezier ladies!

Liefs

• 30 Augustus 2013 - 14:51

Esther:

Hey laiverds, goed om van jullie te horen! Lekker genieten daar!
    Wij buffelen hier wel door. Dikke kus